Επιλέξτε την ενότητα που σας ενδιαφέρει και διαβάστε τις σχετικές πληροφορίες.

Η ενδομητρίωση είναι η μη φυσιολογική εμφάνιση ενδομητρικού ιστού εκτός της κοιλότητας της μήτρας. Η πάθηση εντοπίζεται κυρίως στην ελάσσονα πύελο, στις ωοθήκες και στους συνδέσμους της μήτρας. Παρόλο που έχουν διατυπωθεί διάφορες θεωρίες, ο μηχανισμός ανάπτυξης της ενδομητρίωσης ακόμη και σήμερα δεν είναι γνωστός. Τα κύρια συμπτώματα της νόσου κυμαίνονται από ασυμπτωματική υπογονιμότητα μέχρι έντονη δυσμηνόρροια, χρόνιο πυελικό άλγος και στειρότητα. Η εμφάνιση των συμπτωμάτων ξεκινά συνήθως με την έναρξη της έμμηνου ρύσεως και είναι συχνή σε γυναίκες ηλικίας 25-45 ετών, αλλά μπορεί να εμφανιστεί και σε μεγαλύτερες ηλικίες. Λόγω της μη χαρακτηριστικής συμπτωματολογίας, το χρονικό διάστημα μέχρι την διάγνωση μπορεί να είναι μεγάλο. Η λεπτομερής λήψη ιστορικού και η σωστή γυναικολογική εξέταση με χρήση των σύγχρονων ακτινοδιαγνωστικών μεθόδων μπορούν να αναδείξουν παθολογικά ευρήματα, ωστόσο, η διάγνωση επιβεβαιώνεται συνήθως μέσω διαγνωστικής λαπαροσκόπησης.
Θεραπεία της ενδομητρίωσης απαιτείται μόνο σε ασθενείς με έντονα συμπτώματα είτε λόγω στειρότητας. Οι ασθενείς μπορούν να επωφεληθούν θεραπευτικά από την λήψη φαρμακευτικής αγωγής και επί αποτυχίας αυτής, από την χειρουργική παρέμβαση. Κατά την εκλογή της θεραπευτικής αντιμετώπισης, ο γυναικολόγος ιατρός οφείλει να λάβει υπόψη την ένταση των συμπτωμάτων, την εξελικτική πορεία της νόσου, την επιθυμία της ασθενούς για αναπαραγωγή καθώς και την επίδραση της νόσου στην καθημερινότητα της κάθε ασθενούς. Σε γυναίκες νεαρής ηλικίας με εκτεταμένη νόσο ή έντονη συμπτωματολογία, η λαπαροσκοπική εξαίρεση όλων των ορατών εστιών, η λύση των συμφύσεων και η αποκατάσταση φυσιολογικών ανατομικών σχέσεων σε συνδυασμό με μια φαρμακευτική θεραπεία επιτυγχάνουν το βέλτιστο θεραπευτικό αποτέλεσμα .

Λαπαροσκοπική &
Ρομποτική Χειρουργική

Η Ρομποτική Χειρουργική αποτελεί την εξέλιξη της λαπαροσκοπικής χειρουργικής και έχει συντελέσει στην εδραίωση νέων καινοτόμων και αποτελεσματικών θεραπευτικών πλάνων σχεδόν σε όλους τους τομείς της ιατρικής, συμπεριλαμβανομένης και της γυναικολογίας.