Ινομυώματα μήτρας

Τα ινομυώματα είναι καλοήθεις όγκοι της μήτρας που εμφανίζονται κυρίως σε γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας.  Ανάλογα με την θέση τους στο τοίχωμα της μήτρας διακρίνονται σε τρείς κύριες κατηγορίες – Υποβλενογόνια, υποορογόνια και ενδοτοιχωματικά. Σε πολλές περιπτώσεις δεν προκαλούν συμπτώματα και ο γυναικολόγος απλά καταγράφει την ύπαρξη τους και παρακολουθεί την ανάπτυξη τους σε κάθε γυναικολογικό έλεγχο. Για παράδειγμα ινομυώματα τα οποία δεν μεγαλώνουν πάνω από 3 εκ. και δεν προκαλούν συμπτώματα συνήθως δεν χρήζουν θεραπείας.

Πότε χρειάζεται να θεραπευτούν τα ινομυώματα;

Η θεραπεία τους προτείνεται όταν το μέγεθος τους αυξηθεί πολύ, σε περιπτώσεις θεραπείας υπογονιμότητας ή όταν προκαλέσουν κάποια από τα παρακάτω συμπτώματα:

• Αυξημένη αιμορραγία κατά την περίοδο
  • Αιμορραγίες ανάμεσα στις περιόδους
  • Συχνοουρία όταν πιέζουν την ουροδόχο κύστη
  • Δυσκοιλιότητα
  • Πόνος στην μέση ή εντοπισμένος κοιλιακός πόνος
Ποιες είναι οι θεραπευτικές επιλογές

Η αντιμετώπιση των συμπτωματικών ινομυωμάτων είναι κυρίως χειρουργική. Κάποια ινομυώματα μπορούν όμως να αντιμετωπιστούν φαρμακευτικά ή με την μέθοδο του εμβολισμού κατά την οποία αποκόβουμε την αιμάτωση τους με σκοπό αυτά να ατροφήσουν και να σταματήσουν να είναι συμπωματικά.

Η χειρουργική αντιμετώπιση στοχεύει στην αφαίρεση των ινομυωμάτων την οποία ο ιατρός σας θα περιγράψει ως εκπυρηνισμό.

Ανάλογα με την θέση και το μέγεθος τους μπορούν αν αφαιρεθούν χειρουργικά με τις παρακάτω μεθόδους

• Ενδοσκοπικά με ρομποτική ή λαπαροσκοπική επέμβαση
  • Με επεμβατική υστεροσκόπηση όταν προβάλουν στο ενδομήτριο
  • Με ανοιχτό χειρουργείο όταν αυξηθούν πολύ σε μέγεθος

Η μερική ή ολική αφαίρεση της μήτρας δεν είναι απαραίτητη και αυξάνει τον κίνδυνο επιπλοκών εκτός και αν ο αριθμός των ινομυωμάτων είναι πολύ μεγάλος και η ανακατασκευή της μήτρας μετά την αφαίρεση τους δεν είναι εφικτή. Ο ιατρός σας θα συζητήσει μαζί σας για να βρείτε ποια θεραπευτική προσέγγιση είναι η πιο κατάλληλη για την περίπτωση σας.

Επικοινωνία Μπαλτογιάννης